Presentaties, goede resultaten & Kerteminde - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Lizanne Menting - WaarBenJij.nu Presentaties, goede resultaten & Kerteminde - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Lizanne Menting - WaarBenJij.nu

Presentaties, goede resultaten & Kerteminde

Door: lizannementing

Blijf op de hoogte en volg Lizanne

06 Oktober 2014 | Denemarken, Odense

Afgelopen week was het zover, de week vol presentaties, deadlines en beoordelingen. Een hele klus om alles tot in de puntjes voor te bereiden, maar natuurlijk waren we daar al weken mee bezig. Toch blijft het tot op het laatste moment dan nog druk met alle synopsissen op tijd en goed te kunnen lezen, je stuk van de presentatie uit je hoofd te leren en mijn muziekstukken foutloos te kunnen spelen.

Maandag begon het meteen spannend, we hadden dé uitvoering. Tijdens de vakken muziek en drama, in combinatie met de theorie uit ‘culture and communication’ hebben we een musical in elkaar moeten zetten om te laten zien dat we allerlei vaardigheden beheersen. Erg spannend natuurlijk, omdat we daar bijna twee maanden met de hele klas mee bezig zijn geweest en die spanning werd nog eens verhoogd toen we hoorde dat er ongeveer 70 mensen naar ons stuk kwamen kijken. Gelukkig zat ik veilig achter de mooie vleugel…

Het stuk, dat ging over twee studenten die naar Denemarken reisden voor een uitwisseling en hun zoektocht in een nieuwe cultuur naar een eigen plek, kon niet beter uitgevoerd worden. Ook mijn spel ging erg goed. Ik had er hard voor gewerkt om de akkoorden van de vijf liedjes uit mijn hoofd te leren, en ik ben dan ook erg trots dat ik deze akkoorden nu ken en de liedjes kan spelen!

De volgende dag hadden we de presentaties die bij deze vakken hoorden. Hiervoor hadden we eerst al een synopsis moeten schrijven. Ik had met mijn groepje het overkoepelde thema ‘learing by doing’ uitgekozen, omdat dat in elk vak hier in Denemarken weer terugkwam en het op meerdere manieren onze interesse trok. Over deze synopsis en de theorieën moesten we dus weer een presentatie geven.

In de groep hebben we best wat ‘probleempjes’ moeten ‘doorstaan’. Het is heel erg wennen om in een groep te werken afkomstig van allerlei verschillende landen, vergaderingen te voeren in het Engels, allemaal een andere basis van uit je thuisland etc. Hierdoor ontstaat er veel vaker miscommunicatie, dat weer moeilijker is op te lossen omdat dit dus weer in het engels moet met allemaal die andere achtergrond, ook in het uiten van emoties of gevoelens.

Wat was ik dan ook trots tijdens de presentatie, het ging heel goed als groep. We stonden er echt samen en we waren allemaal net zo trots op wat we hadden gemaakt (en terecht als ik dat zelf even mag zeggen!) Aan het eind allemaal high-fives en een glimlach op ons gezicht.
Een dat was ook wat de drie docenten die ons moesten beoordelen zagen. Ze waren erg tevreden over onze synopsis en de presentatie. Ik heb zelfs een A gekregen!! Het hoogst dat je kan krijgen. Ik was er dan natuurlijk ook super blij mee!

Op donderdag hadden we nog een presentatie. Dit keer van (de makkelijke benaming:) ‘outdoor education’. Deze presentatie ging ook weer over een synopsis die we geschreven hadden. De synopsis ging deze keer over de activiteit die we een aantal weken geleden in het kinderdagverblijf hadden uitgevoerd. En dan natuurlijk vooral gekoppeld aan de doelen, ontwikkelingen en theorieën.

Weer konden we als groep trots zijn op de presentatie en ik wist ook hier meteen zeker dat het wel goed zat. En dat klopte. Onze leraar was heel erg enthousiast en vonden dat we deze presentaties zo voor bedrijven en in onze thuislanden konden laten zien. Een daarbij was mijn tweede A binnen!!!

Een super goed gevoel. Ik heb er hard voor gewerkt, maar ook met heel veel plezier aan gewerkt. Om dit te vieren ben ik donderdagavond meteen met een groepje gezellig gaan bowlen. Lekker even ontspannen en plezier maken. Het was een erg gezellige avond, met een paar strikes!

Vrijdagochtend het laatste dagje op school met nog een ‘gewone’ les van een module die doorloopt tot het eind. Deze week hebben we namelijk een stageweek, en volgende week zijn we alweer op de helft, wat betekent dat we dan een weekje vakantie hebben!

In het weekend ben ik nog met een klein groepje op de fiets naar Kerteminde gegaan. Een leuke tocht van totaal ruim 40 kilometer. Helaas was mijn eigen fiets na 3 kilometer al kapot. Mijn ketting vloog eraf, maar omdat ik net heel erg vaart maakte om de brug op te fietsen, was mijn reflex dat ik moest stoppen. Zo slim als ik ben deed ik dat door volle vaart tegen de brugleuning aan de sturen. Je snapt waarschijnlijk dat mijn fiets dat niet zo leuk vond.. Ik kon daarom niet meer sturen, dus eerst weer naar huis gelopen om een nieuwe fiets te lenen. Gelukkig was dat geen probleem en kon ik gewoon mee. Wel met wat extra blauwe plekken..

Het was een tocht dat echt wel de moeite waard was. Veel groen en veel langs de zee gefietst. Het stadje was klein maar schattig met allemaal geverfde huisjes. Dus daar hebben we gezellig rondgelopen, het was heerlijk weer, wel veel wind omdat we natuurlijk aan de zee zaten. Na de terugweg nog met zijn alle hier in de stad gegeten, en toen moe maar voldaan lekker naar mijn eigen kamer.

Zondag heerlijk gerommeld en geluierd. Toch wel behoorlijk moe na zo’n drukke en intensieve week. En natuurlijk meteen uitrusten voor deze week bij het kinderdagverblijf waar ik jullie volgende week weer van op de hoogte breng. Ik kan na deze dag al wel zeggen dat ik het vast helemaal naar mijn zin ga hebben en heel veel nieuwe indrukken en ideeën ga opdoen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lizanne

Voor iedereen die het leuk vind om mijn buitenlandse avonturen te volgen!

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 18076

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 31 December 2014

Denemarken!

22 Augustus 2013 - 15 Januari 2014

Mijn avontuur in Ghana

Landen bezocht: