Kopenhagen, Faaborg & Ӕrᴓkᴓbing - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Lizanne Menting - WaarBenJij.nu Kopenhagen, Faaborg & Ӕrᴓkᴓbing - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Lizanne Menting - WaarBenJij.nu

Kopenhagen, Faaborg & Ӕrᴓkᴓbing

Door: lizannementing

Blijf op de hoogte en volg Lizanne

23 Oktober 2014 | Denemarken, Odense

Vrijdagnacht zou mama met de trein naar mij toekomen, helaas dacht de Duitse spoorwegen daar iets anders over, en waren ze daar (alweer) aan het staken. Zo kwam het dat wij opeens vrijdag op de tijd dat mama eigenlijk al in de trein moest zitten, nog aan het skypen waren over de ‘wat nu’ vraag. Gelukkig had mama vakantie en kwam al snel de oplossing dat ze de volgende ochtend in de auto zou stappen. Voor mij nog iets langer wachten, voor mama een lange reis, maar zaterdag rond vijf uur was ze hier!

Erg leuk om haar mijn plekje hier te kunnen later zien. Een rondje in de omgeving hier gelopen en lekker lasagne gegeten. Vroeg naar bed gegaan, want zondag stond een dagje Kopenhagen op de planning. Erg makkelijk om dat met de bus te doen aangezien er een speciale busmaatschappij is die rechtstreek tussen de grote plaatsen in Denemarken rijdt, waar Odense en Kopenhagen bij horen.

Helaas regende het nagenoeg de hele dag, maar we hebben ondanks dat toch de hele middag lekker rondgelopen, gelukkig was het dan ook niet zo koud. Alle ‘highlights’ kunnen zien en af en toe lekker opwarmen met een warme ‘Thai Latte’ en weer verder. Het was een gezellige, natte en drukke dag maar zeker de moeite waard.

Maandagochtend moest ik gewoon naar school, omdat mijn vakantie dus een weekje eerder was als de herfstvakantie in Nederland. Gelukkig was ik om 12 uur al uit. Op m’n fiets snel naar huis gegaan en gezellig met mama gelunched om daarna naar Faaborg te gaan. Een stad in het zuiden van Funen die zich kenmerkt aan de grote gele robuuste middeleeuwse kerktoren. En dat was inderdaad een mooi gezicht, ondanks de, alweer, veel regen. Dat betekende weer een heerlijke Thai Latte mét taart om op te warmen, alle nadelen hebben voordelen natuurlijk!

Op dinsdag eerst een leuke les ‘Health, body and movement’, een les waarin we veel sporten. Dit keer stond het in het teken van acrobatiek en hebben we volleybal met grote ballonnen gespeeld onder het mom van de ‘inclusion’ (iedereen zou op deze manier namelijk kunnen volleyballen en deel uitmaken van een groter geheel), dat hier in Denemarken een erg belangrijk begrip is in het social work vak.
Na deze les zijn we, met in onze hand de paraplu’s, een rondje in Odense gaan lopen zodat ik de stad kon laten zien. Nog wat weetjes kunnen onthouden van de city tour die ik zelf in het begin heb gedaan, dus ik was de gids dit keer!

Op woensdag kon ik makkelijk vrij nemen van school, en hebben we er nog een leuke vakantie dag van gemaakt en we hadden ontzettend geluk met het weer: een heerlijk zonnetje deze dag! We zijn s ochtends met de auto naar Svendborg gereden, om daar de ferrie naar Ӕrᴓkᴓbing te nemen, de mooiste stad op het eiland Ӕrᴓ, dat op 75 minuten varen van Svendborg ligt.

Het was een leuke route langs allerlei kleine eilandjes, en we zaten heerlijk achter het glas in het zonnetje. Het stadje was schattig met alle kleine geschilderde huisjes. Een rondje door het stadje en langs de zee gelopen en toen met de bus naar Marstal gegaan. Als je op het eiland bent, kan je namelijk gratis met de bus. Een ritje van 20 minuutjes door alle kleine dorpjes (grote van ongeveer 1 straatje), altijd uitzicht op de zee en heel veel groen. Het stadje ‘Marstal’ is de grootste stad met 2400 inwoners.

Toen we ’s middags weer in Svendborg terug waren, hebben we daar nog door de winkelstraten gelopen en onze vakantie afgesloten bij een leuk restaurant, met veel te lekker en veel te veel eten! Voor mij heerlijke spare-ribs  En toen was onze vakantie na een nachtje slapen alweer voorbij, mama is weer in de auto gestapt, en ik ging gewoon weer naar school.

De laatste weken gaan alweer in, nog maar zeven weken en ik heb al mijn lessen alweer gehad. Dubbel gevoel, want natuurlijk is het leuk om weer naar huis te gaan en iedereen weer te gaan zien, maar ook hier is het nog elke dag erg leuk en gezellig met de nieuwe mensen om me heen en leerzaam op de universiteit. Ik ga dus nog genieten van elke seconde van mijn tijd hier, net als ik dat deze week van de vakantie samen met mama heb gedaan!

  • 23 Oktober 2014 - 17:07

    Sophie Verschueren:

    Weer thuis na een welbestede en heel gezellige herfstvakantie! En met de auto was het goed te doen, nu de NS centjes terug vragen, ben benieuwd...
    Succes de komende tijd en tot over twee maandjes

  • 28 Oktober 2014 - 12:26

    Opa En Oma Verschueren:

    lieve lssi,

    Hardstikke leuk om je verslag te lezen, want wij leven intens met je mee.
    Het weer is hier wel wat beter als bij jullie. Steeds een staalblauwe hemel en
    temp. van 25 tot 30 gr. C. Wij vermaken ons prima en zitten in een aparementen-
    complex op het pleintje met al die restaurantjes en ons clubhuis en vlakbij ons winkeltje.
    Zoals wij uit jouw verslagen kunneen lezen, heb jij het enorm naar je zin. Dit zit in de aard van het "beestje" , want jij past je overal nog al gemakklijk aan!!!
    Lieverd wij zitten al weer met volle verwachting te wachten op je volgende verslag.
    Liefs van opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lizanne

Voor iedereen die het leuk vind om mijn buitenlandse avonturen te volgen!

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 18230

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 31 December 2014

Denemarken!

22 Augustus 2013 - 15 Januari 2014

Mijn avontuur in Ghana

Landen bezocht: